Clap along if you feel that's what you want to do

Hallå.
Förra veckan/helgen så kom min fina kompis Lisa på besök från Tyskland. Vi bodde tillsammans i USA, i Atlanta GA. Hade inte setts på 2 år, helt sjukt. Tiden går så snabbt.

Hon kom på fredag rätt så tidigt på morgonen. Vi började dagen med frukost på jobbet. Julia var även med och det var extra roligt eftersom att hon och Lisa aldrig träffasts innan. Efter det så åkte jag och Lisa in till Oxford Circus och shoppade loss på b.la. Forever 21 och Primark.

På Lördagen så hade vi köpt biljetter till Big Bus tour. En busstur man kan ta över heeela London, väldigt bra. Man kan hoppa av och på hela dagen. Vi åkte till Buckingham palace och försökte se the changing of the guards, men eftersom det var lördag så var det fruktansvärt med människor så vi kom knappt nära slottet och såg ingenting. Aja, Lisa fick iallafall se slottet. Efter det åkte vi på bussen ett bra tag och såg en stor del av centrala London. Vid halv fyra på eftermiddagen så hoppade vi av och gick en walking tour som handlade om Jack the Ripper. Jack the ripper var en seriemördare som härjade i östra London i slutet av 1800 talet. Sjukt intressant och spännande. Efter det så åkte vi till Covent Garden och åt middag.

På söndag så¨hade vi biljetter till London Dungeon. Väldigt kul och läskigt, men kanske inte riktigt värt pengarna. Det var typ en lite mer detaljerad och längre vandring i ett spökhus typ med skådespelare och live akter. Det var intressant men som sagt, inte riktigt värt pengarna. Kunde vara lite billigare. Det var iallafall sjukt varmt och soligt så det var mysigt. Vi åt middag på Leicester Square och satt på uteservering i solen.

På måndag så började vi dagen med att gå till en park och mysa lite med picknick. Men det var lite kallt så vi bestämde oss för att åka in och kolla lite i affärer igen. Avslutade dagen med middag och sen var vi så trötta så det blev en tidig kväll.

På tisdagen så hade vi biljetter till Madame Tussaud. Kom dit runt 11 tiden. Tog en massa kort. Jag har varit där en gång tidigare, men det var fleeeera år sen och dom har lagt till lite mer roliga grejer såsom spökhus (som inte var så läskigt). Efter det vandrade vi runt lite i affärer och sen åt vi middag på Soho kitchen och bar.

Natten till onsdagen så tog hon bussen till flygplatsen då hon hade ett tidigt morgonflyg.

Hade en helt underbar långhelg och det var så roligt att vi gjorde så många turistiga grejer, som jag annars inte direkt gör här i London. Finns så många fina grejer att se här i London och många fina områden som man annars inte tänker på finns.

Idag börjar jag runt 4 tiden. Först träning på jobbet en timme och sen jobbar jag till 11 ikväll. Imorgon fyller jag och Julia 24 år... GAAAAH!