Alltid svårt att hitta en bra rubrik

Hej Hallå.
Har inte skrivit på sjukt länge så tänkte skriva lite nu när jag har tid över.
Ser dock att Julia i princip skrivit om allt som hänt på sistone. Gunnar var här ungefär 10 dagar och det var helt underbart kul eftersom jag även hade holiday då, så vi gjorde en massa roliga grejer.
 
Annars just nu så blir det mest jobb innan jag och Julia drar till Sverige på tisdag nästa vecka. Kan knappt vänta med att åka, det ska bli så kul. Dels för att vår älskade mamma fyller 60 år och att jag får äntligen träffa Melvin igen som blivit så stor. Hela 5 månader kommer han vara (nästan) när vi kommer tillbaka.
 
På tal om nå mer djupa saker.
Har länge funderat på vad jag ska göra nu framöver. Jag ville gärna flytta hem nu till hösten, men som det ser ut så kommer jag nog vara kvar. Vill börja plugga men har inte kommit in på något jag vill så kommer nog stanna hösten och förhoppningsvis flytta hem till vintern/våren. Är ju inte alltid så lätt att bara flytta tillbaka. Jag vill inte flytta tillbaka om jag inte har något jag vet jag kan göra/jobba med.
 
Sen är det ju alltid svårt att flytta. Jag har bott här i London i snart 2 år och älskar det. Jag har mitt liv här och det är inte alltid lätt att ge upp. Jobb, vänner och lägenhet. Får se hur framtiden ser ut. Dock älskar jag Sverige och blir mer och mer övertygad ju fler länder jag bor i.
 
Nu har jag spenderat morgonen med att maila min landlord om lite grejer om lägenheten, mailat om våran nya inneboende (Gabbi ska flytta ut och en tjej från Stockholm ska flytta in i September) och fixat och donat. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bara chilledilla (som vi och Gunnar säger haha) tills jag börjar jobba kl 5.
 
xoxo
Isa

Kommentera här: